De KLM was op zoek naar een manier om een oliepomp, olieblikken, vloeistoffen en andere noodzakelijke producten in het ruim op te bergen. 

Lejan werkt vaker samen met de KLM voor dit soort uitdagingen.

Deze flightcase moest voldoen aan de volgende eisen:

  1. De flightcase moet in het ruim eenvoudig bereikbaar zijn.
  2. Alle spullen in de flightcase moeten voor de grijp liggen.
  3. Tijdens de vlucht mag de flightcase niet schuiven.
  4. Gewicht vanzo laag mogelijk
  5. Olie bestendig interieur.

De flightcase die Lejan op maat mocht ontwerpen heeft de volgende specificaties:

  • De flight case is voorzien van vakken en laden.
  • De vorm van is mogelijk door het gebruik van 10mm Con-Pearl. 
  • .Het Con-pearl en phenol plaatmateraal (betonplex) maakt dat alle oppervlakten zijn te reinigen als er met olie geknoeid wordt. En er wordt niets aangetast door deze chemische vliegtuig olie.
  • De laden zijn geheel uittrekbaar en uitneembaar
  • Er zitten slam sluitingen op de laden en de klep.
  • De laden zijn middels een handgreep eenvoudig open te trekken.
  • De handgrepen boven op de flightcase maken het mogelijk deze in en uit het ruim te tillen.
  • Middels speciale vliegtuig haken in de bodem wordt de flightcase geborgd.

De flight case met deze bijzondere lading is al volop in gebruik en de KLM heeft laten weten dat ze erg tevreden zijn.

KLM koffers levering

Boven foto interieur flightcase met olieblikken

onder Lejan bij KLM toestel op Schiphol

foto rechts interieur flightcase met oliepomp